3 min

Facebooks marketing kaltgestellt

Het einde van de Safe Harbor regeling die het Hof van Justitie vandaag bewerkstelligde, betekent dat onder meer Facebook niet alle gegevens van de gebruikers op Amerikaanse servers kan opslaan en kan gebruiken. Voor een deel van de gegevens kan dat gewoon nog wel. Dat kan voor zover de gegevens nodig zijn om een contract ...

The Adblockers Menace II Will The Adblocker Wall Save the Day?

Adblockers zijn de nagel aan de doodskist van de marketeer en allen die afhankelijk zijn van online reclame-inkomsten. Het hele systeem waarbij contactgegevens met behulp van surfgedrag, locatiegegevens, inloggen etc. worden verrijkt om de surfer precies die advertentie te laten zien waar hij geen nee tegen kan zeggen, zakt zuchtend ineens als de surfer een ...

Adblockers: redt het auteursrecht het gratis internet?

Gebruikers betalen op internet door naar reclame te kijken. De “eyeballs” worden “gemonetized”. Met reclame-inkomsten houdt de publisher (de uitgever) zijn website in de lucht. Gebruikers betalen zelden met echt geld aan de publisher. Het reclamemodel is daarom de ruggengraat van het internet. En het is in gevaar door de opkomst van adblockers. Programmaatjes zoals ...

Nieuwere berichten
Oudere berichten